magnifier
Language
  • English
  • German
Currency

Beställningsprocess gällande hemkörning

Välj önskade varor i varukorgen→ fyll i dina kontaktuppgifter samt leveransadress→ Skicka in order→ En förbeställning av ordern skickas till ert mail → Plockning av varor→ En slutlig bekräftelse av varor skickas till ert mail→ SMS meddelande skickas med en beräknad leveranstid → Leveransen skickas direkt till angiven adressFraktavgift:888kr eller över 888kr + gratis frakt498-887 kr + fraktavgift 49krUnder 498kr + fraktavgift 79kr

1.Hur lång tid får jag min leverans?

Hemleverans inom Stockholmsområdet levereras inom 1-3 leveransdagar. Varorna levereras med kylbil som kan förvara färska, frysta varor samt delikatesser på bästa möjliga sätt. Utanför Stockholmsområdet skickar vi er leverans med Bring som tillåter ett paket max 20kg. Via Bring tar det ca 2-4 arbetsdagar till er närmaste servicepoint och mer information om upphämtning skickas via SMS.

2.När skickar ni ut leveranser under dagen?

Varje dag kl 14:00 börjar leveranser skickas ut och samma dag när rutten planeras skickas iväg ett SMS med en beräknad tid om er leverans. Om ni inte har möjlighet att ta emot er leverans, vi ber er kontakta oss inom 1 timme om en ny leveranstillfälle. En SMS-påminnelse kommer återigen skickas till er 40 min innan leveransen är framme till angiven adress. När leveransen är framme kommer chauffören att kontakta er via telefon.Vid misslyckad leverans som kunden själv har orsakat rekommenderar vi er att hämta ut era varor i vår fysiska butik eller så debiteras en extern fraktavgift på 49kr för ny leverans.Om ni bor i lägenhet kan vi även leverera era varor direkt utanför dörren vid specifika behov (vänligen ange rätt lägenhetsnummer). Om ni bor i radhus/villa lämnar vi era varor utanför dörren.

3.Vad ska jag göra om det saknas varor eller om det är fel på varan?

När varorna plockas samt förpackas säkerställer vi att rätt varor av rätt mängd ska stämma med er order. Om det uppstår fel med er order, vänligen kontakta oss inom 48 timmar. Vi kommer att rekommendera er att antingen byta varor eller få en återbetalning beroende på produkt.

4.Jag har förbeställt varor som visar att de är slut i lagret, hur får jag min återbetalning?

Om ni har beställt varor som är tillfälligt slut i lagret kommer varorna plockas automatiskt bort från er order. Därefter kommer er bank att ändra det reserverade beloppet till det nyuppdaterade beloppet som kan ta upp till 3 arbetsdagar. De kunder som redan har betalt kommer få ett ytterligare meddelande om återbetalning som kan ta upp till 3-5 arbetsdagar beroende på vilken bank ni har.

5.Jag är medlem hos er, kan jag registrera mina köp online till poäng?

Tyvärr kan vi för tillfälligt inte registrera poäng för köp via online pga. två olika system.

6.Om jag handlar mycket varor på en gång, kan jag få rabatt?

Om ni handlar för tex. en kartong kan vi eventuellt erbjuda 5% rabatt beroende på vilken typ produkt som ni är intresserade för. För specifika förfrågan, vänligen kontakta kundtjänst.

7.Jag är allergisk mot tex. gluten, vart kan jag hitta innehållsförteckning för produkten?

Om ni är allergisk mot något känsligt ämne, vi hänvisar er till produktens sida för fullständig produktinnehåll.

Har ni några frågor och funderingar är ni välkomna att kontakta oss via:

Tel:08242888

Email: teemji.contact@gmail.com

Wechat:orientalshopsthlm

You have successfully subscribed!
English