Skip to content

FAQ

Vanliga frågor och svar (FAQ):

1. Hur beställer man varor från hemsidan?

Här nedan finner ni information om hur man beställer via vår hemsida:

1)Välj önskade varor i varukorgen
2)Fyll i dina kontaktuppgifter samt leveransadress
3)Skicka in ordern
4)En förbeställning av ordern skickas till din e-post
5)Plockning av varor sker inom 1-3 leveransdagar
6)En slutlig bekräftelse av varor skickas till din e-post
7)Slutligen får du en avi via SMS eller epost angående leveransen för din order

2. Hur lång är leveranstiden?

Hemleverans inom Stockholmsområdet med egna budbilar som levereras inom 1-3 leveransdagar. Varorna levereras med kylbil som kan förvara färska, frysta varor samt delikatesser på bästa möjliga sätt.

Utanför Stockholmsområdet skickar vi er leverans med Bring som tillåter ett paket max 20kg. Via Bring tar det ca 2-4 arbetsdagar till er närmaste servicepoint och mer information om upphämtning skickas via SMS eller e-mail.

3.När skickar ni ut leveranser under dagen?

Varje dag kl 14:00 börjar leveranser skickas ut och samma dag när rutten planeras skickas iväg ett SMS med en beräknad tid om er leverans. Om ni inte har möjlighet att ta emot er leverans, vi ber er kontakta oss inom 1 timme om en ny leveranstillfälle. En SMS-påminnelse kommer återigen skickas till er 40 min innan leveransen är framme till angiven adress. När leveransen är framme kommer chauffören att kontakta er via telefon.

Vid misslyckad leverans som kunden själv har orsakat rekommenderar vi er att hämta ut era varor i vår fysiska butik eller så debiteras en extern fraktavgift på 49kr för ny leverans.

Om ni bor i lägenhet kan vi även leverera era varor direkt utanför dörren vid specifika behov (vänligen ange rätt lägenhetsnummer). Om ni bor i radhus/villa lämnar vi era varor utanför dörren.

 

4.Vad ska jag göra om det saknas varor eller om det är fel på varan?

När varorna plockas samt förpackas säkerställer vi att rätt varor av rätt mängd ska stämma med er order. Om det uppstår fel med er order, vänligen kontakta oss inom 48 timmar. Vi kommer att rekommendera er att antingen byta varor eller få en återbetalning beroende på produkt.

 

5.Jag har förbeställt varor som visar att de är slut i lagret, hur får jag min återbetalning?

Om ni har beställt varor som är tillfälligt slut i lagret kommer varorna plockas automatiskt bort från er order. Därefter kommer er bank att ändra det reserverade beloppet till det nyuppdaterade beloppet som kan ta upp till 3 arbetsdagar. De kunder som redan har betalt kommer få ett ytterligare meddelande om återbetalning som kan ta upp till 5-10 arbetsdagar beroende på bank.

 

6.Om jag handlar mycket varor på en gång, kan jag få lite rabatt?

Om ni handlar för tex. en kartong kan vi eventuellt erbjuda 5% rabatt beroende på vilken typ produkt som ni är intresserade för. För specifika förfrågan, vänligen kontakta kundtjänst.

 

7.Jag är allergisk mot tex. gluten, vart kan jag hitta innehållsförteckning för produkten?

Om ni är allergisk mot något känsligt ämne, vi hänvisar er till produktens sida för fullständig produktinnehåll.

 

8.När kan jag få ett svar från er gällande min order?

Vi strävar efter att besvara ert meddelande så snarast som möjligt, tack för ert tålamod och förståelse!

9.Kan jag hämta ut min beställning från er butik?

Absolut! Vid köp över 888kr kan ni hämta ut er beställning utan extra avgift. Vänligen kontakta kundservice för vilken dag och tid som ni hämtar ut er beställning.

Vid köp under 888kr tar vi ut en plock & administrationsavgift på 39kr

 

Har ni några frågor och funderingar är ni välkomna att kontakta oss via: 

Tel: 08-242 888

E-mail: kundservice@teemji.se

Wechat: orientalshopsthlm

 

欢迎使用大中华网上超市订货服务

斯德哥尔摩市区配送时间一般为1—3天,配送车为我们的冷链车,可以很好地储存新鲜熟食,果蔬及冷冻产品。瑞典其他地方配送方式为Bring包裹递送,只支持干货产品。

 

1.网站下单后,一般多久可以收到货?

订单地址为斯德哥尔摩区域内的客人一般1-3天内可以收到货。为了保证货品新鲜,我们配备冷链车送货。对于斯德哥尔摩地区外的瑞典城市,我们交由Bring公司送货,并且我们只负责运输20公斤以内的货物。网上下单产品仅限于干货类且不需要冷藏的产品。Bring公司的送货时间一般为2-4个工作日,取货地址(一般为您收货地址最近的Bring取货点)与时间会以短信通知发送到您的手机。

 

2.送货时间一般是什么时候?送到哪呢?

我们一般当日上午打包产品,下午两点出发送货。确定好送货路线图后我们会短信通知您当日发货的预计时间,如果您当日不方便收货,请在收到短信通知后1小时内联系我们更改时间。司机将在到达送货地点的前40分钟和到达时都再次提醒您。如果是因为您的个人原因错过取货时间,您可以来门店取货或者重新付款49kr交由我们补送。

送货地点如果是公寓,我们可以送货上门(您需要写清楚门牌号码),也可以将货品送到公寓楼门口。如果地址是别墅,我们会将货品放置在您家门口。

 

3.收到的包裹缺少商品或商品错误怎么办?

我们打包时会根据订货单再三核对,将错误减少到最少。如果您收到的包裹商品有误,请在收到货品后48小时联系我们核实。一旦核实,我们将进行更换,退款或其他相应补救措施。

 

4.我预定的商品缺货,怎么退款?

如果您预定的商品因为暂时缺货而没有发出,我们会将商品从您的订单中移除。银行会将您下单时的预付款修改为我们更新后的数字,已付款用户则会收到相应退款。所退钱款一般会在5-10个工作日由银行退回到您的付款账户。

 

5.我有会员卡,网站消费可以积分吗?

因为我们的线上和线下商城是两个不同的系统,线下门店的会员卡暂时无法在线上商城适用。

 

6.我如果买的东西多,可以有优惠吗?

对于整箱购买的东西,我们可以给与5%优惠。具体优惠方案,请联系我们的客服。

 

7.我对某些原料过敏,如何知道你的商品配料呢?

我们的商品单页已列出商品配料信息供客人参考。

 

8. 怎样找到我的发票?

当我们确认收到您的付款后,系统会自动发出电子版的发票和订单确认信息到您的邮箱。之后您可以选择下载电子版的发票或者也可以自行打印。 在某些情况下,含有电子版发票的邮件有可能归类到您的垃圾邮件中,因此我们请您查看您的垃圾邮件箱以防您找不到您的含有电子版发票的邮件的邮件

 

9. 我可以到大中华超市门店自行提取网购订单的货吗?

可以的! 订单金额超过888克朗可以免付附加服务费用。联系我们的网站客服人员,告知具体的提货日期和时间即可。对于金额不足888克朗的订单,您需支付附加服务费用39克朗

 

 

 

更多建议与问题,欢迎联系我们!

电话:08242888

邮箱:kundservice@teemji.se

微信:orientalshopsthlm